dinsdag 30 juni 2015

Robbert en Martijn tonen zich op het Soete Beesetornooi in Landegem



Robbert in volle actie...

Afgelopen weekend speelde onze jongste Torrewachter Robbert Degrave zijn allereerste tornooitje en hij deed het verre van slecht in zijn leeftijdscategorie. Robbert kwam uit bij de pionnen (geboren na 01/01/2005) en werd 13de (ex aequo 9de) op 43 deelnemers met 5.5/9. Een veelbelovend resultaat voor deze jonge snaak. Ook zijn leermeester Martijn Maddens was van de partij en ook hij liet zich opmerken:
Martijn werd zesde in de A-reeks met 5/7, beiden vielen net uit de boot voor een extra prijs, maar keerden met een bakje aardbeien en een mooie ervaring rijker terug huiswaarts. De eindstanden in de hierboven vermelde reeksen vind je hier: Robbert  &  Martijn
Martijn schreef een kort verslagje van hun beider tornooi en Veerle zorgde voor de foto's:

"Robbertje was nogal onder de indruk van zijn eerste grote tornooi. Zo verloor hij zijn eerste ronde snel nadat hij in een vork liep. De tweede ronde was hij meteen bye waardoor hij tot zijn ergernis moest wachten tot na de middag om nog eens te spelen. Na de middag won hij in de derde ronde makkelijk tegen een meisje en daarna won hij weer, wel met iets meer moeite, met uiteindelijk een toren en een pion tegen een dame. Zo had hij 3/4 en begon hij weer vooraan te spelen. Zijn 5de partij ging lange tijd gelijk op maar in het pionneneindspel kwam hij helaas één zetje tekort. De zesde ronde weer tegen een meisje: hij stond een toren en 3 pionnen tegen 3 pionnen en een loper voor. Toen hij echter een pion verloor panikeerde hij een beetje en stelde hij remise voor wat ze met plezier aannam. Daarna won hij nog 2 keer vlot en de laatste ronde mocht hij nog spelen voor een plek in de top 5 en extra aardbeien. Hij moest wel tegen een meisje die 2de stond in de rangschikking. In de opening verloor hij enkele pionnen waar hij wel wat aanval voor kreeg maar ze verdedigde alles nauwkeurig waardoor Robbert verloor en dus eindigde met 5.5/9."


 'Meester' Martijn toont hoe het moet...
  

" 's Ochtends was ik nog niet goed wakker en zo speelde ik de eerste ronde remise tegen Tijs Moerman (1550 ELO) en verloor ik de tweede ronde van Fabio De Block (1850 ELO), wel 2 jeugdspelers van 15 jaar.  Gelukkig kon ik dan winnen tegen een gepensioneerde mens maar de 4de ronde was het weeral prijs tegen Annelies Cuvelier (1579 ELO), ze raakte in de opening een stuk aan wat haar een dame ging kosten. Vol zelfvertrouwen liet ik haar verder spelen maar toen verloor ik plots al mijn stukken. Omdat ik gewoon een vol punt had kunnen opeisen in de opening kreeg ik echter toch nog remise van haar! :D Daarna begon ik wakker te komen en won mijn overige 3 partijen, tegen een 1250 ELO sterke jeugdspeler ging het vlot, tegen Glenn "noenkeltje"  Dayer (1850 ELO) won ik met vechtschaak en ten slotte in 10 minuten vloerde ik Ben Tuerlinckx (2063 ELO). Helaas kwam mijn eindsprint net iets te laat en werd ik 6de (met 5/7) terwijl de eerste 5 prijs hadden...

Uiteindelijk wonnen we dus alle twee de standaardprijs, een bakje aardbeien en een filmdvd.
Omstreeks 18h30 waren we weer thuis en zelfs na een hele dag schaken had Robbert er nog niet genoeg van !!!"

Om af te sluiten nog enkele belangrijke mededelingen: 

*Zaterdag aanstaande starten  we met ons jaarlijks zomerprogramma. iedereen is welkom, jong oud, lid of geen lid, kom gerust  af naar ons lokaal. Zaterdag wordt het snikheet, dus 't is zeker geen weer om in 'uwen hof' te werken... en aangezien je van schaken toch niet zweet hebben jullie geen enkel excuus om niet af te komen. We starten omstreeks 14h... en op het programma staat de zomerblitz. Niet te missen dus!
*Vanaf 1 juli kun je hier:  Verse ELO's de nieuwe ELO-ranking raadplegen. Deze is heel belangrijk voor de Torrewachters, want de competitieuitslagen werden verwerkt. U weet eindelijk wat uw huidige marktwaarde is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten